چهارمین کنگره بین المللی مدیریت شهری ایران




یکپارچگی حمل و نقل همگانی از مزیت توسعه شهرهای ریل پایه است

24 شهریور 1395

به گزارش واحد خبری چهارمین کنگره بین المللی مدیریت شهری ایران

 ، مهرداد تقی زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: شهرهای ریل پایه یکی از راهکارهای حل معضلات ترافیک شهری در جهان هستند و هم اکنون در بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان توسعه حمل و نقل همگانی با اتصال حمل و نقل برون و درون شهری به وسیله اتوبوس و یا قطار انجام می شود.
وی با بیان اینکه در ایران سیاست وزارت راه و شهرسازی برای حل معضل کلانشهرها توسعه حمل و نقل همگانی یکپارچه است، گفت: پس از 40 سال هنوز هم شاهد معضل ترافیک در تهران هستیم و تنها راهکار برون رفت آن یکپارچه شدن حمل ونقل عمومی در داخل و خارج از شهر است.
تقی زاده با اشاره به اهداف شهرسازی ریل پایه گفت: تشویق مردم به استفاده از حمل و نقل عمومی و کاهش ترافیک در کلانشهرها چه در داخل شهر و چه در حومه این شهرها از اهداف مهم توسعه شهری ریل پایه است.
مشاور مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در ادامه افزود: توسعه حمل و نقل ریلی و ساخت ایستگاه های مناسب در داخل کلانشهرها از مولفه های مهم شهرهای ریل پایه است که حمل و نقل عمومی را همگانی و مکان های پیرامون ایستگاه ها را در داخل شهرها بازآفرینی می کند.
تقی زاده یادآور شد: هم اکنون در شهر پاریس هفت ایستگاه بزرگ راه آهن برون شهری قرار دارد و تعدادی ایستگاه فرعی نیز در این شهر به شهروندان خدمات می دهد تا مردم بتوانند به سهولت از مناطق مختلف پاریس به حومه این کلانشهر رفت و آمد کنند.
وی بیان کرد: در داخل شهر لندن نیز 18 ایستگاه راه آهن وجود دارد و در شهر برلین بزرگترین ایستگاه راه آهن اروپا در سال 2006 ساخته شد و با اتصال آن به مترو برلین مردم این شهر توانستند در این شهر و حومه آن به راحتی تردد کنند.
عضو هیات مدیره راه آهن جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد، در شهرهای ریل پایه ما به دنبال طراحی خطوط مناسب در داخل شهرها هستیم تا مردم از طریق ایستگاه های متعددی بتوانند در مناطق خود تردد کنند، اما به علت نبود نگرش مناسب مدیران به حمل ونقل درون و برون شهری ما به دنبال این مساله مهم نبودیم.
تقی زاده با بیان اینکه باید منابع مالی مورد نیاز خطوط ریلی در خارج از شهرها توسط وزارت راه وشهرسازی و در داخل توسط شهرداری ها تامین شود، گفت: توسعه شهرهای ریل پایه بدون همکاری شهرداری ها عملی نیست و باید در این زمینه تمام شهرداری های کلانشهرها با راه آهن همکاری کنند..

برای کسب اطلاعات بیشتر از کنگره بین المللی مدیریت شهری ایران به معرفی و محورهای کنگره مراجعه فرمایید.

کنگره بین المللی مدیریت شهری ،چهارمین کنگره جامع مدیریت شهری، همایش بین االمللی مدیریت شهری، همایش بین المللی مدیریت شهری 95،گرشگری ،حمل ونقل شهری، حمل ونقل ریلی، مدیریت شهری ،مدیریت شهرسازی ،حمل نقل جاده ای ،وزرات راه وشهرسازی

 


639
مطالب مرتبط


لطفا با تكميل فرم ، نظرات ، پيشنهادات و انتقادات خود را در مورد مطلب منتشر شده با ما در ميان بگذاريد.
پيام شما پس از تاييد توسط مدير سايت ، منتشر خواهد شد.
 

 
Captcha


 

تماس

02133699093-4

01133359334

02189786524

pconf.org[at]gmail.com

حامیان





مرکز همایش های بین المللی توسعه ایران